endless love

Flower Clip Art Heart Clip Art Daisypath Anniversary tickers Heart Clip Art Flower Clip Art

Wednesday 2 May 2012

bAsUh bAjU

sayang, ajar abg basuh baju macam syg basuh boleh?
haaa...abg nak tolong basuh ke?
ye laaa....hehehe...suka ati aku....


ok...step 1st abg da tau...bagus..hehehe

~ asingkan baju abg baju syg,seluar jeans,trek semua asingkan..

~ buka air...tunggu jap pastu masuk baju syg dulu (x boleh campo)

~ ok air da penuh masuk sabun setengah cup tu..

~ haaa pulas laaa mesin tu...

~ mesin da benti..abg buang air...
   pastu isi balik air sampai penuh2 
   abg bilas sampai bersih2 xde sabun g..

~baju yg da bilas tu masuk dlm spinner tu dlu ok..

~pastu abg buang air kotor tu...
  
~ masuk baju yg abg bilas td dalam mesin

~air jgn isi byk tau suku je dari baju..

~ ok..dah..abg amek downy tu abg isi separuh je penutup tu ye..
    pastu abg tuang kat air jgn tuang kat atas baju...

~ok siap bos..hehehe....pastu abg mesin baju tu 5min dah laa...

~ mesin da benti..haaa tgu jap...bg downy tu kne semua baju dulu..
   ok abg perah baju pastu masuk lam spinner..
   jgn campak je baju tu kang mesin tu marah...haa ok k...
   aku tlg buat la...hehehe...

~ da siap haa letak penutup baju tu pastu abg spin ok...

~ da habih spin skqg jemo laa baju...hi..hi..hiii...

      berjaya gak laki aku basuh baju ikut cara aku...
tapi...haaa ada gak tapi....sambil hangerkan baju dia dok beletiaq..hishhh lamanya ikut cara syg basuh baju...jenoh abg nk tunggu...hehehhe aku gelak ja laa...
sambil tu aku cakap laa...baju ni kita nak pakai..kalo basuh tak bersih kang gatai kulit tu...g pun abg dah ada bini xkan laa nak biaq abg tak kemas...baru laa betul nama berbini....:) winkkk22....heee....

     huhhh bunyi jgk lagi dia....kalau abg...abg campo je semua baju ke seluaq ke...senang..tak payah nak buat byk2 kali...muahahahhahaaa...tak boleh laa camtu yang....sampai laa habih jgk laki aku membasuh wlupun 3,4round nak kna ulang hehehe....t.kasih b...

   aku pun bising gak kat dia..tu lahh...syg mta mesin auto ritu xnak kc...haa kna laaa bsusah camni..hihihii...sambil tu aku tanya gak,mak abg basuh campo gak ke?dia jwab pa...xde lah..mak suka basuh ngan tangan...lagi bersih...abg dah beli mesin basuh kat mak tapi mak tak mo guna...hehehhe....xleh nak jawab dah laa hat tu...kekekekke...

  macamni laa bila dah berumahtangga...tak semestinya kita je yg nak kena buat semua...tuk para suami tu..ringan2kanlah tangan tuk menolong isteri....bila dah buat kje rumah sama2..barulaa rasa sempurna rumahtangga tu...takde laa kita je yg buat semua..:)


selamat beramal...hi..hi..hiii...

No comments:

Post a Comment